به گزارش خبرنگار گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه کلینیک در نظر دارد هر روز ساعت ۱۴ تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

اضافه وزن می‌تواند بر مغز اثر مخرب بگذارد

باور عمومی بر این است که اضافه وزن فقط روی سلامت فیزیکی اثر مخرب می‌گذارد و تاثیری بر مغز انسان ندارد، در صورتی که چاقی بیماری وحشتناکی است و وحشتناک‌تر از آن این است که چاقی اعصاب مغز ما را نیز نابود می‌کند. در واقع، اکثر ما سبک زندگی بی‌تحرکی را برای خود انتخاب کردیم تا بتوانیم تمرکز بیشتری روی کار داشته باشیم.

ذرت پوکی استخوان را درمان می‌کند

محققان فیبر محلول ذرت، پروبیوتیکی است که به بدن کمک می‌کند تا به شکل بهتری از کلسیم استخوان در طول دو دوره نوجوانی و بعد از یائسگی استفاده کند.

فیبر پروبیوتیک از طریق روده به روده کوچک می‌رود و در آنجا هضم می‌شود و محققان دریافته اند که فیبر محلول ذرت، در قالب زنجیره‌های کوتاه اسید‌های آمینه تجزیه شده و به حفظ سلامت استخوان‌ها کمک می‌نماید.

تاثیر ذرت در درمان پوکی استخوان/ این بیماری خطرناک در کمین کودکان شماست/ خواص شگفت انگیز شیر شتر/  چرا بعد از ورزش سردرد می‌گیریم؟

با این خوراکی‌ها قند خونتان را به سادگی کاهش دهید

پیاز و سیر باعث افزایش میزان انسولین خون می‌شوند، هر چقدر مصرف این مواد بیشتر باشد، قند خون بیشتر کاهش پیدا می‌کند. برخی از مواد غذایی باعث کاهش سطح قند خون می‌شوند که در ادامه به بررسی این مواد غذایی می‌پردازیم، پیاز و سیر باعث افزایش میزان انسولین خون می‌شوند، هر چقدر مصرف این مواد بیشتر باشد، قند خون بیشتر کاهش پیدا می‌کند.

این ادویه شما را از سرطان نجات می‌دهد

 زردچوبه سلطان ادویه‌هاست، این ادویه بیش از همه ادویه‌ها خاصیت ضدالتهابی، ضدویروسی، ضدباکتری، ضدسرطان و ضدقارچ را داراست، در طب چینی از این ادویه برای درمان همه چیز از آلرژی گرفته تا آلزایمر و آرتروز استفاده می‌شود. زردچوبه حاوی کارکامین است که یک ترکیب آنتی‌اکسیدانی است و التهاب را کاهش داده و رنگ زرد زردچوبه نیز ناشی از وجود این ماده است. کارکامین باعث کاهش رشد سلول‌های سرطانی می‌شود. زردچوبه همچنین حاوی ترکیبات ضدالتهابی دیگری است که تورم و درد را کاهش می‌دهند و از تشکیل پلاک‌های عامل آلزایمر ممانعت می‌کند.

 تاثیر ذرت در درمان پوکی استخوان/ این بیماری خطرناک در کمین کودکان شماست/ خواص شگفت انگیز شیر شتر/  چرا بعد از ورزش سردرد می‌گیریم؟

 عادت غذایی که زود پیرتان می‌کند

شکر، فاقد هر گونه ارزش غذایی است. ضمنا مصرف شکر باعث می‌شود ناخودآگاه سایر غذا‌های سالم، از رژیم غذایی‌تان کنار بروند، اما موضوع فقط همین نیست؛ قند به فیبر‌های کلاژن می‌چسبد و مجموعه‌هایی تشکیل می‌دهد که محصولات ن‌هایی گلیکاسیون پیشرفته نامیده می‌شوند. این ترکیبات، به کلاژن آسیب می‌زنند، یعنی همان بافت فیبری و محکمی که پوست‌تان را جوان و نرم و انعطاف پذیر نگه داشته و از مفاصل‌تان محافظت می‌کنند. شکر را از رژیم غذایی‌تان بیرون کنید! هر وقت نیاز به یک چیز شیرین داشتید، یک میوه بخورید. ضمنا نوشیدنی‌هایی را انتخاب کنید که مطمئن هستید، قند ندارند. حتی آبمیوه‌های شیرین شده هم می‌توانند به دلیل نداشتن فیبر، قند خون را فورا بالا ببرند.

این بیماری خطرناک در کمین کودک شماست

نوزادان نارس سه برابر بیشتر از سایر نوزادان در معرض خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد قرار دارند، سندرم مرگ ناگهانی نوزاد که به اختصار (SIDS) نامیده می‌شود بیشتر در نوزادانی که بین هفته ۲۴ الی ۲۷ بارداری به دنیا آمده اند، وجود دارد.

 از خواص شیر بز بیشتر بدانید

شیر بز بیشترین شباهت را به شیر مادر دارد. خواص شیر بز شامل کاهش درد‌های آرتروز، روماتیسم و کمک به تغذیه و بازسازی سیستم عصبی بدن است. درمانگران طب سنتی در رابطه با خواص شیر بز بر این باورند اگر شیر تازه بز با انجیر سیاه تازه که در فصل تابستان میروید، مصرف شود، می تواند تاثیر زیادی در کاهش درد‌های آرتروز، روماتیسم و بیماری‌های مفصلی داشته باشد.

در حدی که، چنانچه افراد به شیرخشک بز یا انجیر سیاه خشک دسترسی داشته باشند، نیز می توانند با اضافه کردن آب به شیر یا خیس کردن انجیر درون آب از خواص درمانی این غذای دارویی بهره ببرند. به طور کلی شیر بز جایگزین بسیار خوبی برای شیر گاو است، به خصوص اگر خام و اٌرگانیک باشد، شیر بز ۲ درصد از ذخیره شیر جهانی را تامین می‌کند و اکثر افرادی که شیر بز مصرف می‌کنند، کمتر دچار ناراحتی‌های گوارشی و آلرژی می‌گردند.

 تاثیر ذرت در درمان پوکی استخوان/ این بیماری خطرناک در کمین کودکان شماست/ خواص شگفت انگیز شیر شتر/  چرا بعد از ورزش سردرد می‌گیریم؟

 چرا بعد از ورزش سردرد می‌گیریم؟

ورزش می‌تواند به دلیل اندروفین احساس خوبی به انسان بدهد؛ استرس را کاهش دهد و خواب را بهتر کند، ولی بعد ازتمرین؛ سردرد به سراغ شما می‌آید که این لذت را از بین می‌برد. سردرد در طی ورزش یا بعد از آن بوجود می‌اید معمولا در هر دو طرف سر احساس میشود که ضربان دار است این سردرد میتواند از ۵ دقیقه تا دوروز طول بکشد، با ورزش به ناحیه شکم در هنگام وزنه برداری فشار وارد می‌شود و در ننتیجه سردرد و سرفه بوجود می‌آید مخصوصا در افراد مبتلا به میگرن این درد‌ها بیشتر است.

 درمان تنبلی کبد با عرق کاسنی

 عرق کاسنی نقش بسزایی در تولید سلول‌های کبدی ایفا می‌کند و منبع سرشار از ویتامین c بوده و تمام بیماری‌های مزمن کبدی را برطرف می‌کند. علائمی، چون زردی پوست و خستگی مفرط مطمئنا از علائم بروز مشکل در کبد است و تنبلی کبد نشان از وجود این بیماری‌ها در بدن است. به عقیده متخصصان طب سنتی و گیاهی، با کاسنی و عرق کاسنی می‌توان فعالیت کبد را به حد اعتدال رساند.

اگر جزو افرادی هستید که مدام دچار گر گرفتگی می‌شوید روزی یک لیوان کاسنی بدن شما را خنک می‌کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار